En mörk dag för samhället!

Vad är det för samhälle vi lever i? Ska man bara tänka på sig själv och inte bry sig om hur andra har det för att ha ett jobb?

Idag har Pablo fått sparken, bara för att ville hjälpa en medarbetare som blev illa behandlad.

Han var visstidsanställd på ett bemanningsföretag där han var uthyrd till sitt gamla jobb.

Eftersom Pablo är fackligt aktiv så kunde han inte bara stå och se på när en medarbetare behandlades illa.
Detta resulterade i att både Pablo och medarbetaren blev utstängda från jobbet, de hade inga bokningar från företaget.

Detta var ca 2 ½ vecka sedan.

Så idag hade de möte igen och där fick Pablo veta att han var uppsagd, han var inte välkommen tillbaka till gamla jobbet och eftersom de är bemanningföretagets enda kunder så kunde de inte ha kvar Pablo som anställd.

Argumentet från gamla jobbet varför han inte är välkommen tillbaka var att han inte har den kompetensen de behöver. Hallå han har jobbat där i 7 år och kunde arbetet bäst av alla, man kan fråga vem som helst.

Snacka om att känna sig helt knäckt och förnedrad!

Min älskling är en sann medmänniska, han säger att om han skulle göra om allt igen så skulle han göra precis samma sak igen! Vilken hjälte!

En liten hyllning till dig min älskade!


 


Hälsningar
Postat av: SOFIA

Ibland undrar man hur företagen tänker... det låter ju helt sjukt.. Jag hoppas han snabbt hittar ett jobb, som är tacksam för att han ställer upp för de som blir behandlade illa.



För att få den frostiga ramen använder jag programmet photoscape.. laddas ner gratis :-)



Kram!

2010-11-18 @ 16:02:32
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Nä-äh fy fan!



USCH USCH USCH!



blir arg.



åååh.



man får fanimej inte säga en flaksa nuförtin, lite som om man begått lagbrott "allt du säger kan användas emot dig"



Helvete med alltihop!



(har också haft en überkass dag på jobbet!)

2010-11-18 @ 18:38:05
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: johanna

Ghhhaaa jag blir tokig!!! Var tar världen vägen? Jag blir galen...

Synd att han inte kan återvända och sparka de alla i röven!!!



Hur tar du det här? Hur ställer sig försäkringskassan till allt? Facket?

Ska vi gå på bloggalan??

PUSS

Ring om du behöver

2010-11-18 @ 20:31:22
URL: http://cupcakemamma.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0