En annan sorts jul!



Jag älskar julen mest på hela året! Jag älskar maten, godiset, färgerna, blommorna, pysslet, musiken ja allt jag kan komma på. Men i år blir det inte som vanligt, i år firar vi julen i CHILE!

I Chile är det sommar vid jul så till mat så grillar man! Eftersom man är katoliker så firar man den 25. Så kl 00.00 natten mellan 24 och 25 så BÖRJAR man dela ut julklappar! Även barnen är uppe hela natten!

Glöm den traditionella svenska julmusiken, här spelas mest Feliz Navidad!

Julklapparna shoppas ända fram till den 24/12, ja affärerna är öppna då oxå!

Jag har firat i Chile en gång förut, då smugglade jag med knäck, man får inte ta med mat in i Chile... Jag hade även med min Absolute Christmas skiva så jag fick njuta lite.

Det är roligt och annorlunda att fira i ett annat land. Fast jag kommer absolut sakna Kalle Anka, glöggen och pepparkakorna kl 15  den 24/12!



Lite skillnad?


Hälsningar
Postat av: Petra Bloggar

verkligen! Gu vad härligt med en varm och solig jul! I LIKE! :D

2010-10-21 @ 18:49:08
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0