min stackars mage...

MIN mage, inte bebismagen tar kål på mig just nu!
Jag har alltid haft problem med min mage, tror att det ät IBS (Irritated Bowl Syndrome) men har aldrig varit hos doktorn för det. Typiskt mig va!

Magen är ofta uppsvälld och jag får kramper och smärtor ibland.

Problemet nu är ju att bebisen växer och tarmarna får mindre och mindre plats, samtidigt som de fortfarande är svullna och ömma. Dessutom klarar jag inte att äta, det känns som det inte får plats mer mat...

Därför tror jag att det är dags att gå till farbror doktorn!

Någon med liknande problem, gravid eller ej, som kan ge tips och råd?

(Förlåt om detta var ett lite otrevligt och privat ämne men jag behöver stöd!)


Hälsningar
Postat av: sofia h

Hej Emma! Min sambo F har liknande syndrom men har heller inte pallrat sig iväg till doktorn. Verkligen typiskt! Han kan gå symtomfri långa perioder för att sen ha ont i flera dagar, ibland veckor.. Vi har försökt komma fram till vad detta kan bero på.. Vi körde en form av GI för ca ett år sedan och då höll sig tarmen lugn och fin. Tror att det beror mycket på vad man stoppar i sig. Prova att undvika stark och fet mat. Mjölkprodukter? tål du det? Kan ju bero på stress också. Kanske inte till så mycket hjälp, men nu vet du att du inte är ensam med besvär iaf :)

Tycker absolut du ska uppsöka farbror doktorn! Hoppas det löser sig och att bebismagen iaf mår bra! Kram Sofia

2011-04-05 @ 21:00:09
URL: http://elfia.blogg.se/
Postat av: Petra bloggar

Jag tycker att du ska gå till doktorn och försöka få hjälp än att på eget bevåg utesluta vissa produkter i din kost.



Puss på dig gullis!

2011-04-11 @ 14:31:14
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0