Marcelos Namngivning

Den 19 november hade vi Namngivning/välkommstfest för Marcelo.
Det var en tillställning som krävde logistikplanering! 19 vuxna och 10 barn i vår lilla lägenhet... Men det gick! Barnen satt vi små barnbord i Felipes rum och åt korv med bröd och glass, de vuxna hade jag dukat till på ett tapetbord...perfekt!

Under själva cermonin så berättade jag varför Marcelo fått sitt namn: Enda namnet vi kom överens om...

Kända pesoner som heter Marcelo: bla Chiles förra förbundskapten i Fotboll och en fotbollsspelare i Real Madrid.

Vad Marcelo betyder: Härstammar från Latin "Mar"="Hav" och "Cielo"="Himmel".

I sverige finns det 634 Marcelo.

Vi skålade för honom i Mousserande vin, jag läste en dikt och gudföräldrarna, min lillebror Emil och Pablos kusin Grethel i Chile, tände var sitt ljus.
Grethel var under hela cermonin med via Skype. Världen blir så liten med internet!

Gudföräldrarna fick även ett litet brev som jag skrivit ihop.

Sedan blev det lite mat och fika, vaniljfötter med "Marcelo" skrivet på och förståss min MARSIPANTÅRTA. Shit vilket jobb! Men god blev den!
 


 
Marcelo fick massor med fina presenter, tack allihopa!


Hälsningar
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fina bilder!

2011-12-28 @ 11:02:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0