Ingen bra dag

På tisdagar spelar Pablo innebandy med min bror T i Vänersborg. Han brukar vara borta mellan ca 17-20.

Pablo hämtade mig på jobbet 16.10, efter en stressig dag på jobbet. Vi åkte raka vägen ner till Maxi där jag snabbt skulle handla lite. Jag skyndade mig så mycket jag kunde och väl ute i bilen igen ca 16.30 möts jag av en bil som inte startar, en sur Pablo och en hysterisk Felipe som vill ha chokladen på bilden! (En stor reklambild med kexchoklad...) Pablo har pratat med min bror och han kommer om ca 30 min... JAg får gå in igen på Maxi för att köpa startkablar som vi inte ägde.

Eftersom vi stod på parkeringen så var det ju bara att vänta på att någon i bilen framför skulle komma så vi kunde få igång bilen. Tillslut kom en tjej som hjälpte oss. Under proceduren med att få dit kablar mm så lånar pablo mina nycklar hem. Bilen startar och Pablo åker med min bror till Vänersborg och jag o Felipe åker hem.

Väl hemma parkerar jag, lyfter ut Felipe och matpåsarna ur bilen och går in. DÅ kommer jag på att Pablo har mina nycklar... F-N!!!!!! Och bilen har jag ju stängt av, tänk om den inte startar igen!!

Gud hoppas verkligen bilen startar, det gör den som tur är!! Jag vet inte vad jag hade gjort om den inte hade startat...utelåst utan bil är inge roligt, tillägger att jag var vrålhungrig oxå!

Efter några samtal så åker jag och Felipe hem till min bror T:s familj där vi får mat och trots omständigheterna en trevlig kväll!

Tack SARA!!

Nu ska jag däcka i sängen!


Hälsningar
Postat av: Petra Bloggar

En sån där dag man baravill sudda ut, men å andra sidan så kom det något bra ur det också. ATt du fick köpt starkablar, de kanske (hoppas inte) kommer till användning när ni sitter sämre till en annan gång :-)



Puss

2011-02-23 @ 10:29:28
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag formulerade mig lite lurigt tror jag, han hade även öroninflammation och bihåleinflammation, men inget av dem tog bort något så det var bara härda ut influensan liksom. Hänger du med eller är jag lika lurig nu? haha!



KRAMAR

2011-02-23 @ 13:04:19
Postat av: Petra

haha, det är ingen fara, jag uppfattade det inte så :-) Det var bra att du påminde om min otydlighet ;-)



Tjuss



2011-02-23 @ 21:22:29
Postat av: Emelie

Men fyyyyyyyyyyy, vilken jäkla kväll..... Tack gode gud att du har folk runt omkring er ni kunde åka till.

Ibland blir man galen på skyltningar och reklam som är totalt opedagogisk. Tex. sådana där karuseller på väg in i affärer, tror de på fullaste allvar att jag ska stoppa pengar i en sådan när de förstört min handling genom att ge mig ett gråtande barn innan man ens hunnit in i butiken??



puss PÅ RE

2011-02-24 @ 12:42:00
URL: http://blogg.mama.nu/emeliepernille/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0