Mitt hjärtegull 2 ½ år!

Idag blev min lille Felipe 2½ år, inget vi egentligen firar men eftersom jag råkade vara ledig idag (jobbar på lördag istället..) så passade vi på att mysa lite extra. Det blev go frukost, mys i soffan och lite senare fika/middag hela familjen på stan!

På kvällen röjde Pablo i lådorna i vardagsrummet och fick fram filmkameran. Pablo ville visa Felipe lite gamla filmer på oss. Vi började med filmen från när vi vandrade Inkaleden till Macchu Pichu men den tyckte inte Felipe var så rolig, själv tyckte jag det var ganska kul eftersom jag svamlade på dålig engelska med munnen full av kokablad...

Vi hittade istället en film där Felipe var ett år yngre, det var roligare, men det roligaste var när vi fick fram förlossningsfilmen...

Först gillade han inte att mamma hade ont men när det sedan låg en bebis på mammas mage och han tillslut förstod att det var han så blev han helt röd och började nästan gråta. Sedan tyckte han lite synd om sig själv för att han var ledsen på filmen...GULLUNGE! 

Själv fick jag nostalgikänsla och var tvungen att leta fram lite bilder...
Är det förresten inte konstigt att man inte kan komma ihåg hur det kändes??? Jag har iallafall förtängt det, som tur är!



På de nedre bilderna är han väldigt nyfödd!



(Kan tillägga att filmen är väldigt bra filmad av Pablo, han filmar bara det man VILL se efteråt...)


Hälsningar
Postat av: Petra Bloggar

Lille sjrutt så liten och söt! Vi filmade tyvärr inte förlossningen, synd det! :D



KRAMIS

2011-02-18 @ 16:13:42
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åååå, gofsen då=)

Jag önskar också att vi haft förlossningarna filmade(iallafall nu i efterhand när allt gått bra)=)

2011-02-22 @ 09:57:10
URL: http://blogg.mama.nu/emeliepernille/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0