3 månader!

För 3 månader sedan låg jag ensam med ett litet namnlöst knyte brevid mig. Han var så söt och så lik sin storebror.

Nu heter knytet Marcelo och är alltså 3 månader idag!

Felipe avgudar sin lillebror, säger hela tiden att han älskar honom och ger honom pussar så fort han kommer åt!
Kan faktiskt inte se någon som helst avundsjuka från Felipe, än i alla fall!

Marcelo tränar just nu på att vända sig, hade inte den där dumma armen varit i vägen så hade det gått...
Sedan tittar han på sin hand, funderar lite och stoppar den tillslut i munnen. 

Amningen fungerar fortfarande men han knorrar lite ibland och tar gärna en liten slurk ersättning varje dag.
Nu när jag klarat 3 månaders amning så känner jag att det vore skönt att amma i Chile oxå, men det är över 2 månader tills dess så vi får väl se. Tror inte riktigt på det själv.

 

Igår var vi på 3 månaderskontroll på BVC. Vilket oxå innebar spruta. Trodde inte jag skulle tycka det var så farligt men när jag fick honom i mina armar efter sticken och han gallskrek så var tårarna inte långt borta! Som tur var var Felipe med och han pussade på honom hela tiden!

Han väger nu 6900g och var hela 63,4 cm. Viktkurvan har avtagit lite, han ligger nu nästan bara ett steck över "normal"kurvan.

Vår "lille" going!

Hälsningar
Postat av: Kattis

Vilken liten sötnos! Helt ljuvlig!

2011-11-04 @ 20:55:43
URL: http://bitsandpiecesofabird.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0