v.36

Ja nu är det bara lite mer än en månad kvar till lill*n ska titta ut.

Har fortfarande inte gjort någonting här hemma än för att förbereda dess ankomst. Har hela tiden tänkt att det hinner jag ordna sedan när jag är hemma och väntar...

PANIK, tänk om den kommer för tidigt och ingenting är klart!!
Snacka om att det satte fart i huvudet på mig!

Nu tror jag iof inte att den kommer så tidigt. Det blir nog den 17 juli om man tror på nummerologi. Jag, Felipe och tre av Felipes kusiner är nämligen födda den 17:e. Tror ni på sådant?

I torsdags var jag hos barnmorskan och allt såg bara bra ut. Magen följer sin kurva, som ligger lite under normalkurvan. Den är även mindre nu än när jag väntade Felipe, men samtidigt bredare. Så vi får väl se om myten om magformen stämmer med könet...

Det som var mest intressant var att bebisen där inne redan har fixerat sig...Hallå andra barnet fixerar sig ju bara precis på slutet! (efter min traditionella googel-efterforskning så behöver det inte alls betyda att man får tidigare...)

När fixerade erat andra barn sig? Fick ni tidigare?

Nej nu blir det sängen, hoppas på att få sova lite mer inatt. Natten som gick blev det inte mycket sömn för jag bara låg och vände och vred. Dessutom har jag haft sammandragningar nästan hela dagen så nu är kroppen trött.

Natti på er alla!



En ganska dålig magbild men dock en magbild...

 


Hälsningar
Postat av: Petra

Fina fina mage! Inget av mina barn har varit fixerade innan förlossningen, det var tydligen inte jag och mina systrar heller :-)



OYSS

2011-06-21 @ 13:43:39

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0