Magen...

Ja magen den växer, tycker den är riktigt stor nu! Men vet ju samtidigt att den kommer bli MYCKET större!

Med Felipe hade jag en jätte enkel graviditet, märkte knappt av magen alls och kunde göra det mesta obehindrat.
Men nu är den allt annat än enkel, har haft sammandragningar från och till sedan vecka 16 ungefär, ischiasnerven gör sig påmind flera gånger per dag, magen blir "trött" och gör ont när jag jobbar om jag inte vilar på lunchen och ryggen värker. Hur ska detta gå jag är ju bara i v. 24 på måndag.

Ni som har flera barn var de andra graviditeterna värre?


Något positivt är Felipes reaktioner på magen. Han klappar på den och säger till bebisen att komma ut. Han tittar på naveln och säger:
-Mamma du har en tunnel in till bebisen!

När jag har ont och ligger på soffan så kommer han med filt och försöker massera mig.

Igår när jag stod framför honom sa han:
-Men mamma vilken stor mage du har!

Han har även bestämt att den ska heta Prinsessa...orginellt!

Namn ja, vi har ingen aning. Jo tjejnamn är lättare men blir det en pojke till så är jag helt blank! Det ska ju passa med Felipe och fungera både i Sverige och Chile.

Har ni några förslag??

Nu ska jag gå och krypa ner i sängen. Imorgon blir det shopping med halva västsverige! Felipe har nästan inga kläder att ta på sig så nu ska det handlas!

(Ska försöka få till en bild på magen så ni får se hur stor den är nu!)

Hälsningar

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0