Sjuka igen

Japp nu är det dags igen!

Felipe började med ett svårt falsk krupp anfall natten till tisdag. Han fick knappt luft så det blev en tur till akuten...
Han har aldrig haft det förut så jag var lite oerfaren. Innan vi kom iväg hann han spy en stor slemhög och den friska luften gjorde att han var mycket bättre när vi kom fram. Men han fick Betapred och sov gott när vi kom hem igen. Han var pigg på tisdag morgon och vi hade sovmorgon så vid 10 gick han till dagis.

Något senare ringer Pablo och säger att han måste åka hem från jobbet igen, med magsjuka. Efter det ringer dagis och säger att Felipe är jätte ledsen och har ont i rumpan magen och benen... Väl hemma piggnar han snabbt till. Ont i munnen var en blåsa och han var hård i magen därav ont i rumpan. Pablo däremot mådde inget vidare!

Felipe hostade hela natten så vi stannade hemma pga sömnbrist idag. Men, vid 13 tiden vaknar Felipe med 39 graders feber och ont i magen. Jodå Pablo har smittat honom!

Nu har jag städat, röjt, handlat mat för magsjuka magar och tryckt i mig en salladsbulle. Så nu är jag beredd på att oxå bli sjuk! Jag brukar kunna stå emot magsjuka ganska bra, men man vet ju aldrig...

Hur mår ni?


Hälsningar
Postat av: johanna

Määäh...så tist. Hoppas Felipe är bättre, Pablo med för den delen. Hua att hålla på att tvätta o serva när man går där med mage. Då ses vi inte förräns ni e friska då.

PUSS

2011-03-30 @ 22:03:32
URL: http://cupcakemamma.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0