Pumpa snacks

Ja de där pumpakärnorna läste jag att man skulle ta vara på. De var tydligen goda att rosta. Googlade lite och bestämde mig för att testa, kärnorna hade jag ju ändå skrapat ur pumpan!

Började med att tvätta dem noga för att få bort allt pumpakött.

Sedan lät jag dem ligga och torka över natten.

Idag blandade jag kärnorna med olja, salt och lite cayennepeppar.

Blandningen åkte in i ugnen på en bakplåtspappersklädd plåt. 175g i 20-30 min.

Glöm inte att röra runt i kärnorna då och då så att de inte bränns.

När de fått färg, gärna lite mörkare, är de färdiga.

Läste att de skulle "poppa" men vet inte om jag la märke till detta...


Kunde nog låtit dem bli lite mörkare, blir nog ännu krispigare då.


Smaken då?? Jodå helt ok snacks, men lite mer sting hade inte varit fel. Fegade med cayennen...
Men Felipe har knaprat i sig en hel del ikväll :-)

Har du inte nyss gröpt ur en pumpa så kan man självklart köpa pumpakärnor istället!


Hälsningar
Postat av: Michis

Så käckt! Du är då så påhittig du;-) idag ses vi<3

2011-11-05 @ 08:08:59
Postat av: johanna

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

2011-11-06 @ 14:19:51
URL: http://cupcakemamma.blogg.se/
Postat av: fanny

Hej!

Nu har du chansen att välja ett smycke som du vill vinna som jag sen kommer att lotta ut :)

klicka på länken för att komma till inlägget

http://fannynordst.blogg.se/2011/november/vilket-smycke-vill-du-vinna.html#comment



Kram

(Ber om ursäkt om du inte vill ha sånna kommentarer^^)

2011-11-07 @ 20:01:39
URL: http://fannynordst.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0