BVC

BVC kan vara ett hett diskussionsämne för en del föräldrar. Många tycker att det bara är sura gamla tanter som är BVC sjuksköterskor och att dessa håller kvar vid allt det gamla. T ex om amning, "det går alltid att få igång mjölkproduktionen bara man ammar tillräcklig mycket". 

Vår BVC sjuksköterska är INTE sådan! Hon är sånn som verkligen har ett bra svar på allt och man har kunnat ringa henne och fråga de allra konstigaste frågorna! Eftersom även Felipe har henne så har hon så bra koll på vår familj och det har känts tryggt!

Det var därför med sorg jag gick med Marcelo till dagens kontroll. Vår fantastiska BVC sjuksköterska ska nämligen sluta och flytta härifrån. (vi har redan bytt BVC en gång när hon bytte, men nu går det inte.) Idag var alltså sista gången hon kollade vår lille skrutt. :(

Det märktes även på henne att hon tyckte det var tråkigt för hon gosade extra mycket med Marcelo. När vi sedan sa hejdå och kramades kunde jag nästan inte hålla tårarna borta, amningshormoner jag vet...

I allafall så vägde vår lille skrutt idag 6500g och var 61 cm lång. Ojojoj som han växer!  Vi fick även träffa den nya sjuksköterskan, kändes lite grön men det blir säkert bra!  Nästa gång är det dax för 3-månaderskontroll och SPRUTOR!! HUA!

Hälsningar
Postat av: Petra

Förstår att det känns sorligt, jag har nämligen aldrig träffat någon rar BVC-sköterska^^ men jag ville hemskt gärna ha en såklart! Hoppas att gröngölingen är super när allt kommer omkring :-)



KRAMAR

2011-10-09 @ 16:37:32
Postat av: SOFIA

Ja, när man väl får en bvc sköterska som är bra ska man hålla i dem så länge det går... hoppas den nya är minst lika bra..



Förstår din känsla inför 3 månders sprutan..



KRAMAR!

2011-10-10 @ 19:48:33
URL: http://photomemory.blogg.se/

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0