1/1 2012 :(

Vi började året med en mysig dag på isstadion. Felipe fick skridskor i julklapp så här skulle åkas!

Jag tycker det är jätteroligt att åka och tycker nog jag åker skapligt, inte konståkerska men lite lagom. Pablo som bara åkt skridskor i 3 år tar sig runt helt ok. Vi skulle alltså lära felipe...

Tänk om den pojken haft en uns av tålamod så skulle det gått jättebra. Han stog själv flera gånger men märker han minsta vingel så viker sig bena under honom. Då blir han sur och vill inte åka mer. Efter några timmar så skulle han och hans kompis få en liten åktur på isen och jag skulle filma lite sista åket innan vi skulle åka hem... "skippa alltid sista åket, varje dag"!!

På något sätt tappade jag balansen och trots några tappra försök att återfå den så ramlade jag bakåt, med telefonen i högerhanden som tur var! Jag tog emot med vänsterkanten istället och nu efter en tur till cykelhuset, som Felipe kallade det, så sitter jag här med bruten handled!

Ca fyra veckor med gips, vi åker till Chile om drygt en vecka! Shit @&=$#%=£#¥£$!!!!!

Men jag får flyga har bara en skena på ena sidan, hade det varit gips överallt hade det varit byby Chile!

Nu blir jag sjukskriven och Pablo föräldraledig, jag kan inte lyfta Marcelo och då klarar jag inte han ensam!
Det värker i mammahjärtat att jag inte kan bära honom!

Just nu känns det förjävligt men jag hade nog tur, kunde varit högerhanden eller ett ben eller svanskotan. Hade inte varit roligt att flyga med bruten svanskota...

Tur oxå att vi faktiskt ska åka. Vi kommer ju få massor av hjälp med barnen och maten serverad varje dag!

Men kunde ändå önskat en bättre start på 2012!


Hälsningar
Postat av: Lotta

Tur att han säger cykelhuset istället för det mamma sa när hon var liten..........

2012-01-02 @ 00:41:41
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Tråkigt med bruten handled!

2012-01-02 @ 10:03:44
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Kattis

Stackare - inget kul med gips såhär innan resan. Men tur som du säger att väl där får ni mycket hjälp :-)

Stora kramar

2012-01-02 @ 12:04:03
URL: http://bitsandpiecesofabird.blogg.se/
Postat av: Cinnia

Neeeeej!!! Vad är det här för skit!?

MEN nu kan resten av året bara bli bättre!

Förstår att det är jobbigt att inte kunna bära omkring på din lilla guldklimp dock!

Och cykelhuset, haha, barn har så sköna egna tolkningar :).

Hoppas att du har en så lugn och skön och avkopplande kväll som du bara kan, handjäveln till trots!

KRAM!

2012-01-02 @ 21:01:28
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Cinnia



TACK för alla fina ord!! Blir superglad för varenda ett! Det blev ingen skumpa igår, firar idag med en kopp kaffe. Inte fy skam!

Puss & Kram

2012-01-04 @ 10:45:54
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Petra

Framme? :-*

2012-01-12 @ 07:51:51

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0