7 månader!

Tiden går så fort, vår lille Marcelo har hunnit bli 7 månader!

Han är en så go pojk just nu, bara skrattar åt allt och alla. Han vill pilla på ALLT och stoppar det han kan i munnen. LIVSFARLIGT!

Munnen ja, där kan man nu bli biten av två små små tänder! Något jag framförallt märker vid matningen då han mer än gärna biter tag i skeden! 

När vi kom hem från Chile så började jag direkt med att ge honom smakportioner som väldit snabbt blev hela måltider och idag åt han en hel stor burk, ja jag kör burkar just nu judge me or not, plus lite efterrätt!
Hur har ni gjort? Burkar eller hemlagat?

Han sitter i stort sett själv nu, måste bara passa lite för han lutar sig för mycket bakåt ibland. Ligger inte still på sitt täcke i många sekunder. Kryper inte utan rullar och snurrar sig dit han vill, fast jag såg att han drog upp knäna lite härom dagen.

Han "pratar" massor, ganska varierat tycker jag själv. Tyckte idag att han ropade mamma men det kan ha varit inbillning...

Sovningen varierar lite. Den blev mer orgelbunden när vi kom hem från Chile men han sover fortfarande två gånger om dagen.

Sen har vi börjat med babysim oxå. En riktig flipp! Han älskar det, plaskar som en liten fisk i vattnet!


Lillskrutten river sig som en tok i huvudet, hur ofta jag än klipper och filar hans naglar... Ser ut som att katten attackerat!


Lite fina poser...


Hälsningar
Postat av: Petra

Han är ju så himla söt den lille guldklimpen och världens gladaste!! Har nog aldrig träffat en liten onge som har skrattat åt mig från första stund... eller så ser jag jäkligt festlig ut mohahah ;-)



Elliot fick hemlagat, du vet jag var så ung och så duktig bara för INGEN skulle få döma mig. Lova fick allt möjligt burkar och hemlagt i en salig blandning och tex. sand är rikt på järn har jag hört ;-)

2012-03-02 @ 09:47:56

Har du en hälsning till mig?

Vad heter söta du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Hälsning:

Trackback
RSS 2.0